Mme, tilskudsblanding eller vælling?

9. maj 2006

Alder:
6 mdr.

Mme, tilskudsblanding eller vælling?

Hej Helen!

Tak for dit svar forleden, ang Allomin2.

Som jeg skrev til dig sidst, så er min egen mælk kraftigt reduceret efter sygdom,- og det ser ud som om, at den er ved at forsvinde helt.. eller måske blir den fortsat på det stadie som den er nu,- nemlig lige akkurat nok til den tidlige morgenamning og igen til godnat-amning.

Nu hvor Elias er 6 1/2 mdr.- passer det faktisk meget godt i forhold til at jeg snart også vender stille og roligt tilbage på arbejde (jeg er selvstændig, så kan snart ikke trække den længere,- men kan omvendt selv bestemme,- så starter blidt op med en enkelt dag ell. to i ugen.. :-)

Mit spørgsmål til dig, er igen omkring Allomin2 og vælling! Elias får ca 3 brikker Allomin2 dagligt... er det så for meget at indføre en enkelt flaske vælling oveni?

Vi har stadig MEGET store problemer med nattesøvnen... ville egentlig forsøge med en flaske vælling ved 22/22.30 tiden, inden jeg "selv går i seng".. At jeg skriver det på den måde, er fordi han sover endnu dårligere end nogensinde! Jeg kan putte ham så nemt som ingenting,- han er glad for sin nye seng,- og vi har altid vores meget stille, rolige aftenritualer (plus vores meget faste tidsskema gennem hele dagen,- med ok- velfungerende lure.. dog med opvågninger ca hvert 30 minut).

Når jeg har ammet ham kl 20, blir han i putte humør og sidder hos mig og putter/småsover. Herefter putter jeg ham, mens han ...

Annonce

... er lidt vågen,- så han registerer hvad der foregår,- men protesterer ikke. Det virker rigtig fint hver aften.

ALLIGEVEL vågner han efter 20-30 min. Og så kan jeg ligeså godt gå i seng selv. For så starter natte-ræset, med opvågninger helt fra hvert 10. minut til max 45 min!
fra ca 3 om natten kaster han sig så meget rundt, så jeg næsten konstant frem til kl 6, må "hjælpe" ham sovende.. lader jeg ham ligge/sprælle/kaste sig rundt,- vågner han helt op og græder.

Jeg har læst både godnat og sov godt plus den nye søvn uden gråd.. faktisk blev jeg lidt skuffet over sidstnævnte, da jeg i forvejen bruger stort set alle hendes principper! Så nu er jeg helt opgivende igen.. men jeg ved godt at du ikke kan råde mig til mere, så ville prøve med vællingen!

Han får stadig grød 2 gange dagligt,- og forsøger at indføre grøntmos til frokost. Det bryder han sig bestemt ikke om, så jeg snyder ham lidt og blander det i en halv portion grød, som jeg så langsomt vil lade mosen dominere, for til sidst at være ren grønsagsmos. Så han får næsten 3 gange grød.. Men hvis jeg vil forsøge vælling til natten, bør jeg måske gi mme til frokost? Men så får han jo til gengæld 4 brikker allomin2.. det er jo heller ikke så godt,- eller? Er der noget mma som er bedre at gi, nu jeg bruger det så meget?

Håber du kan finde hoved og hale i mine spørgsmål...

Ser frem til dit svar :-)

Mange trætte hilsner
Anja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Allergidisponerede børn

Når man taler om allergidisponerede børn skelner man imellem dobbelt forældre disposition og svær enkeltdisposition.

Dobbelt forældredisposition er når begge forældre har/har haft flerårig, svær lægediagnosticeret behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit, børneeksem eller sikker fødevareallergi).

Svær enkeltdisposition er når en af forældrene og/eller søskende har/har haft flerårig svær lægediagnosticeret, behandlingskrævende atopisk sygdom (Astma, rhinit,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet